۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۲۹۴۷
لاریجانی:

۱۹ دی مبدا حرکت انقلاب است| اصلاحات بدون تفکر دینی توفیقی نخواهد داشت

۱۹ دی مبدا حرکت انقلاب است| اصلاحات بدون تفکر دینی توفیقی نخواهد داشت
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در ۱۰۰ سال اخیر تنها جنبش‌هایی توانسته‌اند به پیروزی برسند که تفکر دینی را مبدا حرکت خود قرار داده باشند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی  رییس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه سال ۹۷ در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان با اشاره به قیام مردم قم در سال ۵۶، اظهار داشت: قیام مردم قم در ۱۹ ماه سال ۵۶ پس از اهانت احدی از عوامل رژیم پهلوی به امام راحل (ره) آغاز شد.

وی افزود: مردم قم پس از اهانت صورت گرفته به امام خمینی (ره) به منزل مراجع تقلید رفتند و پس از آن این تجمعات به صحنه مبارزه با عُمال رژیم ستم شاهی تبدیل شد.

لاریجانی بیان داشت: بدون شک قیام مردم قم در سال ۵۶ را می‌توان مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی دانست، زیرا پس از این رخداد سایر شهر‌ها نیز به پا خواستند و در چهلم شهدای مردم قم نیز، مردم تبریز اعتراضات خود را آغاز کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بازخوانی تاریخ ۱۰۰ حرکت‌های اجتماعی در ایران، یادآور شد: اگر به تاریخ صد ساله قیام‌های مردمی در ایران دقت کنیم متوجه خواهیم شد که اصولا تفکر دینی جهت دهنده حرکت‌های موفق اجتماعی بوده است. کالبدشکافی این موضوع نیز این نتیجه را حاصل خواهد کرد که لازمه موفقیت جنبش‌های اجتماعی، تکیه بر اصول و تفکر دینی است.

وی تاکید کرد: همواره در تاریخ معاصر این سرزمین مصلحین اجتماعی توجه خود را به ریشه‌ها و تفکر دینی معطوف کرده‌اند، اما در نقطه مقابل افرادی همچون رضاخان و محمدرضا پهلوی جهت فکری خود را به غرب و آمریکا بردند. در کنار این افراد نیز شاخه‌هایی همچون مارکسیست‌ها تنها به گرته‌برداری از انقلاب‌ها و حرکت‌های اجتماعی سایر کشور‌ها اکتفا کردند.

وی یادآور شد: امام راحل (ره) و شخصیت‌های مطرحی همچون شهید مدرس مبنای حرکت خود را تفکر دینی قرار دادند. قطعا امروز می‌توان گفت که هرگونه اصلاحات در جامعه ایران اگر از تفکر دینی دور شود، توفیق نخواهد یافت.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در موضوع «تهاجم فرهنگی» بیان داشت: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر به مساله تهاجم فرهنگی اشارات متعددی داشته‌اند. قطعا یکی از دلیل این تاکیدات این است که دشمن در حال تلاش برای ضربه زدن به فرهنگ و تفکر دینی در این کشور است.

وی اظهار داشت: برای مثال آمریکا شاید در لایه بیرونی به تهدیدات امنیتی و اقتصادی بپردازد، اما واقعیت این است که تلاش دارد با این فشار‌ها تفکر و فرهنگ دینی داخل کشور را از بین ببرد.

لاریجانی در پایان گفت: ملتی که فرهنگی حسینی دارد هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت. /۸۵۶/پ202/ق
سیدسجاد موسوی‌سالم
ارسال نظرات